12 Aralık 2010 Pazar

k-pax, shutter island, the man from earth

bu ayın filmleri de bunlar. ortak özellikleri fantastik başlayıp gerçekçi sonla bitmeleri. tabii bu sonlar hep vurucu. aralarından bir tanesi önce gerçekci sonra fantastik ama hangisi söylemeyeceğim.

gelelim filmleri çarpıştırmaya *


 * şöyle oluyor o; hikaye dört, oyunculuk üç, sinematografi iki ve bütçe bir puan üzerinden değerlendiriliyor ve sonuçta ortaya on puan üzerinden imdb ile kıyaslanamayacak kadar kişisel puanlamam ortaya çıkıyor.

hikaye:

   sözlüğe baktım herkes shutter island'da adamın dedektif olmadığını yarım saat içinde anlamış. tek mal ben filmin sonunda  "lan acaba" "aa hassiktir öylemiymiş" demişim. bu açıdan puanlarımı kazandı  ama filmde uzaylı olmadığı için bir puan kırdım sonuç üç. man from earth başta pek güzel gitmesine rağmen sonunda izleyiciye hiç açık kapı bırakmıyor, sanki malmışız gibi her bi boku gözümüze gözümüze sokuyor, yönetmenin toyluğu diyor ve biri basıyorum. k-pax da aynı boku yiyor ama daha usturuplu hem yaptığım toplumsal araştırmalarda (ekşiye baktım) filmin sonuna dair kafa karışıklığının az da olsa var olduğunu görüyorum ve iki. gaza gelip sadece film sonuna göre puan verdiğim man from earthe haksızlık etmişim, düzeltiyorum allahlı kitaplı olduğu için üç.

oyunculuk:

   dicaprionun oyunculuğu görece iyi olsa da shutter island benim dicaprioya kişisel uyuzluğum yüzünden puan kaybederken, k-pax kevin spacey ile puanları topluyor, üstüne üstlük bir de dude var lan. the man from earth'de tanıdığım kimse yok. ayrıca alımlı bayan oyuncu kategorisinden k-pax doktorun eşi sayesinde bir bonus puan daha alıyor.sonuç olarak shutter island bir, elemanları tanımama rağmen(belki de benim hayvanlığım) göze batmadıkları için man from earth iki, k-pax üç aferin otur yerine.

sinematografi:

   sinematografiden çok çakan biri değilimdir ama shutter island'da martin abi(scorsese) belli ki sinan çetin'in ünlü filmi romantikten esinlenmiş. gökyüzünden yağan anlamsız parçalardan bahsediyorum belki göze hoş geliyor ama bana direk sinan çetini hatırlatıyor, kusura bakma scorsese sıfır. k-pax gerek fiskiyeye zoomu olsun gerek kristalden yansıyan ışınları olsun iyi iş çıkartıyor ve biri kapıyor. man from earth bir salon ve az biraz bahçe olmak üzere kısıtlı mekanlarda çekildiği için abilerin yapıcak çok şeyleri yok ama bizi sıkmadan bu kısıtlı mekanları iyi aktarıyorlar bu yüzden iki. yata yata puan aldı çakallar.

bütçe:

    filmin iyi olması için çok bağlar bir özellik değil hatta hiç değil ama benim düşük bütçeli filmleri destekleyelimci tavrım yüzünden bir değerlendirme kıstası oldu. bu durumda shutter island dicaprioya verilen k-pax ise kevin spaceye ve jeff bridges verilen paralar yüzünden sıfırı alıyor, the man from earth ise viski olmasa beleşe getirilebilcek bir film olduğu için biri alıyor.

sonuç olarak shutter island on üzerinden dört, k-pax altı, the man from earth sekiz alıyor.başta bu puanlama imdb ile kıyaslanamaz demiş olsam da bir bakalım imdb'ye; shutter island sekiz, k-pax yedi nokta üç, the man from earth sekiz. eh en azından the man from earth'ü tutturmuşum.

1 yorum:

  1. the man from earth her canım sıkıldıgında izlerim yav süperdir

    YanıtlaSil